Kuidas vältida ligipääsetavuse EMO-sse sattumast? 

Autor: Maarja Rosin

Ligipääsetavus on nagu tervis – kui selle eest regulaarselt hoolt ei kanna, jõuad varem või hiljem EMO-sse. Meie „ligipääsetavuse kiirabi“ näeb iga päev murelikke pöördumisi, kus probleemi oleks saanud ennetada, kui oleks vaid õigel ajal teemale mõeldud. Hetkel on meie esmaabi vastuvõturuum täidetud tugeva peavalu käes vaevlevate ettevõtetega, keda kohe-kohe kehtima hakkav seadus kohustab veebilehte ligipääsetavaks muutma. Meie vastuvõtt on küll 24/7 kus oleme valmis koheselt opereerima aga siit nõuanded neile, kes edaspidi kirurgitööd vältida soovivad. 

4 inimest seisavad heleda hoone ukse taga, mille kohal on suur punane silt kirjaga Ligipääsetavuse EMO.

Ennetamine on parim ravi – mõtle ligipääsetavusele juba projekti alguses!


Ära jäta ligipääsetavust viimaseks “lisateenuseks”. Kui arvestad sellega juba projekti algfaasis, on lahenduste loomine lihtsam, soodsam ja tulemus märgatavalt kasutajasõbralikum.

Ligipääsetavus ei ole eraldi lisa, vaid loomulik osa kaasavast ehk universaalsest disainist – see tähendab, et lood keskkondi ja teenuseid, mis arvestavad erinevate inimeste vajaduste ja olukordadega juba algusest peale.

Siit vaid mõned näited millele tähelepanu pöörata:

Hoone ehitamine, remont või renoveerimine 

Kodulehe uuendus- see on võimalus alustada tõeliselt kasutajasõbraliku veebilehe loomisega.

Brändiuuendus? Ära unusta värve ja kontrasti.

Käi ka vahepeal ligipääsetavuse arstlikus kontrollis! Kuidas see protseduur välja näeb?

Dr. Ligipääsukeste konsultatsioon- vaatame kogu su ligipääsetavuse üldtervise ja otsustame koos, mis protseduure ja millises piirkonnas oleks vaja teostada. On see siis sinu hoone ligipääsetavuse audit, et leida suurmad murekohad ja neid jõudumööda tervendada. Või vajab sinu veebileht tõsisemat ülevaatamist ja seejärel ravi. Või on sinu poolt pakutav looming ja vaimutöö kättesaadav vaid valitutele? Selle kõige vastu leidub rohtu.

Sinu ettevõtte igipääsetavuse tervis tähendab vähem muresid rohkem rahulolevaid kliente/külastajaid/sõpru!